Wprowadzenie


Tekst do przeczytania dziecku:

Drogie dzieci! Wiecie z przedszkolnych koncertów, że instrumenty należą do różnych grup, a dokładniej wyróżniamy instrumenty dęte, strunowe i perkusyjne. Słuchając w przedszkolu muzyków, którzy opowiadają o przyniesionych instrumentach oraz prezentują ich dźwięki łatwo je sobie wyobrazić, mimo że często niektóre nazwy są dla was trudne do wymówienia. Nawet nasz głos i nasze ręce mogą wydobywać różne dźwięki i służyć nam jako instrumenty. W najbliższych dwóch tygodniach proponuję wam bliższe poznanie trzech instrumentów perkusyjnych. W czasie różnych zadań, które za chwilę rodzice wam przeczytają odkryjecie tajemnice, jakie kryją w sobie marakasy, bębny oraz ksylofon. Podczas wykonywania kilku etapów projektu dowiecie się:
  • jak powstają dźwięki w instrumentach perkusyjnych,
  • jak powstają marakasy, bębny i ksylofon ,
  • gdzie korzysta się z powyższych instrumentów i czy można się nimi  bawić.                                                                                                Jesteście gotowi?Zaczynamy!